torsdag 15. mars 2012

Fridag & straks klar for tur!

Jeg har fri i dag! Jeg pleier å ha det på torsdager. I dag er det ikke bare grått ute, men litt blått også. Har på følelsen at det ikke blir noe regn, men ingen vet hva været her opp kan finne på. Jeg driver å manner meg opp til å legge ut på tur. Hadde tenkt å gå minst 1 mil i dag, kanskje 2. Fargo og Vilma er ikke akkurat masete.. De er nok litt slitne de også. Vilma bærer kløv når vi går, men i går måtte jeg ta ut litt vekt fra kløven hennes, for hun hang etter. Må ha tempo når vi går, så vi ikke bruker mer tid enn nødvendig på dette gåopplegget. Fargo bærer ikke kløv for øyeblikket. Vi har merket at han subber litt med bakbeina innimellom, og det kan faktisk være tegn på ryggproblemer, så da er vi litt forsiktige. Skal få dyrlegen til å se på det neste gang de skal få vaksine. Det er nok ikke noe alvorlig, men greit å få sjekket det ut.

Jeg syns det er veldig deilig å ha dette gåprosjektet! Får utfordret meg selv, biskene får gode turer og jeg får masse trim. Kjenner nå at 10 mil er mer enn nok. Hadde jeg gått i skogen eller på fjellet, så hadde jeg nok ikke blitt like sliten, men å gå så mye på asfalt dag etter dag samtidlig som man står og går hele dagen på jobb, kan bli litt mye. Men det er ikke vondt å bli sliten, det er godtvondt, og jeg liker det! Deilig å bli sliten! Kommer sikkert til å gjøre dette om igjen senere.


Fargo er en stolt Sibirsk Luehund.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Følgere