torsdag 17. mai 2012

Gratulerer med dagen!

Dette er min favorittdag! Fri fra jobb, flagg overalt, korpsmusikk i det fjerne og den fine nasjonalistiske følelsen man bare blir glad av. Vi har ikke tenkt oss inn til byen i dag. Det regner nemlig, og vi har egentlig ikke noe der å gjøre. Hadde det vært sol kunne vi tatt oss en tur, men i dag vil vi heller slappe av fram til vi skal til farfar å spise vafler og så går vi heller en lang tur i norsk natur etter det. Liker at vi kan gjøre akkurat som det passer oss. Jeg husker for 3 år siden, når Kjetil var på Cern, da var jeg hjemme alene på 17. mai. Første gang jeg ikke har møtt noen den dagen, og første gangen jeg ikke pyntet meg. Grunnen til at jeg ikke dro noe sted var at jeg måtte være hjemme å lese til eksamen i historie. Dagene i forveien hadde jeg satt meg godt inn i 2. verdenskrig. Lest masse og sett dokumentarer. Det var ganske spesielt faktisk å våkne opp til korpsmusikk med den følelsen jeg hadde i kroppen etter å lest så mye historie! Mentalt var jeg i 1945 og når jeg løp en tur i skogen med Fargo senere på dagen var det nesten som jeg følte meg som en soldat som hadde vunnet landet tilbake! Jeg kan det å leve meg inn i ting, for å si det sånn.


Håper alle får en fin 17. mai!

Mye har forandret seg siden 40-årene..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Følgere