fredag 11. januar 2013

Spreke planer!

Jeg ser hele tiden etter nye utfordringer. Har gått fra Buvika til Trondheim sentrum, som var 2,4 mil, men jeg har ikke gått tur/retur. Det må bli en gang det også. Forhåpentligvis i nær framtid. Jonsvatnet rundt frister også. Har aldri vært der, men vet at det går sti og vei rundt hele vannet, så da må man jo bare. Tror det er cirka fire mil. Det beste jeg vet er å sanke kilometer. Føler meg nesten autistisk på området. Det er ikke alltid det frister å kle på seg masse klær for å gå beina av seg, men jeg vet at jeg er verdens gladeste når jeg kommer i mål. Jeg nyter dessuten alltid turen når jeg først har kommet i gang.

I går og dagen før hadde jeg fri fra jobb midt i uka. Sjelden vare, og det måtte utnyttes og nytes. Tok med alle tre hundene på en 12 kilometer lang tur den første dagen, og i går gikk jeg en kjapp svipp med alle tre, før jeg tok med meg Nellie alene ut på tur i mørket. Jeg tok kun med Nellie sånn at vi kunne knytte bedre bånd til hverandre, og selvfølgelig fordi hun trenger trimmen akkurat som jeg. Vi gikk 1,5 mil og endte opp i hundeparken. Der møtte vi Kjetil som allerede hadde vært der i 50 minutter med Fargo og Vilma. Det var litt isete der, men alle labber og klør er like hele og hundene hadde det veldig artig.

På Ler, ikke langt unna Trondheim, ligger Handler Import. Der får man kjøpt det meste innen sledehundsport. Vi har to sledehunder, men ingen slede eller vogn. Jeg har lyst på en treningsvogn som man kan bruke når det ikke er snø. Det er jo aldri snø her oppe lenge om gangen, så jeg syns det er et fornuftig ønske.. Den koster litt, men det er det nok verdt! Tenk å kunne spenne fast Fargo og Vilma foran og bare suse avgårde! Joda, Nellie Nugget skal også få være med. Selv om hun er kort i beina så er hun er faktisk ganske ivrig når vi lar henne få trekke, så med litt mer trim og lange turer, så tror jeg nok at den lille nelliken er klar for å løpe langt med the big guys. Hun vil nok aldri klare å holde samme tempo som Fargo og Vilma, men hvem sier at vi ikke kan tilpasse tempoet så alle får være med? Åh, jeg bare ha en sånn vogn! Heldigvis har både jeg og Kjetil bursdag snart, og da har man jo verdens beste unnskyldning til å bruke litt ekstra penger. Oh yes.


GOD HELG, hilsen Nellie!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Følgere