fredag 5. juli 2013

Sykmeldt..

I over ett år har jeg slitt med senebetennelse i armene og det blir ikke bedre. Legen min har sykmeldt meg 100%, enda jeg ba om å få 50%. Jeg innser nå at 100% kanskje er like greit. Jeg vil jo bli kvitt skiten. Jeg skal ikke utsette armene mine for noe som har forårsaket betennelsen, men heller trene og gå til fysioterapeut. Jeg har allerede vært hos en fysioterapeut, men syns ikke at det hadde så mye for seg. Har aldri vært hos fysioterapeut før, så det er vanskelig for meg å vite hva man kan kreve at blir gjort der. Jeg fortalte legen min at jeg ikke var fornøyd med behandlingen, og hun sa at det hadde blitt en uting blant fysioterapeuter at de ikke lenger masserte og knadde på pasientene sine, men bare satte dem foran et treningsapparat. Så selv om jeg hadde vært der og blitt vist forskjellige øvelser jeg skulle gjøre på egenhånd, måtte Kjetil massere meg på kvelden fordi jeg hadde så vondt. Nå skal det bli andre boller. Jeg ringte og bestilte meg time på en klinikk som legen min anbefalte og hun jeg pratet med ba meg om å ta med meg et laken. Det lover godt.

Å bli sykmeldt er for meg et nederlag. Jeg elsker å jobbe og har latt det gå lang tid før jeg endelig innså at jeg burde gjøre det. Det verste er at vi har et hus som skal pusses opp, men jeg kan jo ikke bruke armene. Heldigvis kan jeg gå turer med hundene. Så lenge jeg har dem festet i et belte rundt livet kan jeg gå så mye jeg vil. Det er det eneste positive. Derfor planlegger jeg nå å legge ut på en ny tur med Saga. Har funnet fram Real Turmat fra kjelleren, så nå er det bare å planlegge ruten vi skal gå. Denne gangen blir det med telt.

Det står to telt oppslått i hagen nå. Det er de to nye som vi bestilte. Det store (Hilleberg Nallo 4 GT) er kjempefint og det blir god plass til alle sammen, pluss bagasje. Det lille (Helsport Ringstind Superlight 1-2) ser også bra ut, men jeg ble ikke helt ferdig når jeg drev på i stad, for plutselig åpnet himmelen seg og det høljet ned. Jeg må derfor ut å finjustere litt på det etter middagen i dag, men det ser bra ut, det er bare innerteltet som er litt slapt. Tror nok jeg og Saga blir de første til å prøve det på tur!

Fargo har vært hos dyrlegen for tredje gang denne uken. Han får laserbehandling som vi håper vil hjelpe. Det ble nemlig konstatert at han mest sannsynlig har vondt i korsryggen. Stakkars Fargo og stakkars lommeboka. Heldigvis har vi forsikret han, og heldigvis har vi en forsikring som dekker denne type behandling. Nå krysser vi fingrene for at han blir bra i ryggen og kan være med på tur i fjellet, han også.


Over og ut!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Følgere