søndag 7. desember 2014

Desember!

Tiden flyr! Det er allerede desember, men snøen er ikke å spore. Det eneste som gir meg julestemning om dagen er at det er så travelt på jobb. Masse kunder som skal bli sminket til julebord. Det er i desember det er ordentlig gøy å drive butikk! Jeg er forresten veldig glad for at vi ikke bare selger produkter, men at vi tilbyr sminkekurs, både for grupper og enkeltpersoner. Det gjør at jobben blir enda mer utfordrende, og det elsker jeg! Jeg setter meg mål og når jeg når dem er det nesten berusende.

Apropos utfordringer. Jeg var i Berlin med to venninner for et par uker siden. Vi lo fra vi møttes til vi skilte lag, men hvordan var egentlig selve Berlin? Jeg blir litt usikker på hva jeg skal svare når noen spør, for jeg føler egentlig ikke alltid at selve byen gir meg så mye når jeg er på storbytur. Hvorfor ikke? Det virker som alle andre snakker om sine favorittbyer som magiske og fantastiske. Det er store ord. Ord som jeg bruker om storslåtte fjellturer med magisk natur og fantastisk vær. Jeg klarer bare ikke å bruke dem i bysammenheng..

Jeg fikk ikke akkurat godfølelsen da jeg og Kjetil var i New York heller. Tror ikke en gang jeg har postet bilder på bloggen fra den turen? Jeg har tenkt en del på dette og har kommet fram til at jeg trenger utfordringer. Jeg elsker å sette meg mål og nå dem. Gjerne fysisk utfordrende mål som jeg blir sliten av. Jeg må bare ha det! Men klarer jeg ikke bare å slappe av? Jo, men etter jeg har nådd målet mitt! Da har jeg det som plommen i egget! Jeg har så utrolig mye energi og den må ut. Jeg er som bikkjene mine. Når energien er brukt opp blir de rolige kosegriser.

Da jeg og Kjetil var i NYC planla vi en av dagene å gå promenaden langs Hudson River, og det var et av høydepunktene. Da vi gikk rundt i Brooklyn likte jeg meg også godt. Tror det er shopping og handlesentre som ikke gir meg noe ekstra. Det har vi da hjemme! Dessuten er jeg mer en internettshopper. Når jeg er i en storby vil jeg leve som en lokal, oppsøke steder som ikke svømmer over av turister og lære om historie og kultur. Noen ganger føler jeg at det kan ta et helt liv å bli kjent med seg selv. Så på neste storbytur vet jeg at jeg ikke skal forville meg inn i kjøpehelvete, men gå dit turistene ikke er. Lillian og Hildur som jeg reiste til Berlin med er nok enige, for alle hadde det best den siste dagen hvor vi bare gikk rundt.

Og apropos energi - jeg klarte å gå 7 mil den uka jeg var i Berlin! Jeg dro jo ikke før på torsdag morgen, så da hadde jeg tre dager på meg til å gå. Jeg gikk før og etter jobb. Sliten ble jeg, men det var bare deilig. Sju mil i uka, ti uker i strekk er herved fullført og jeg tok meg en velfortjent "slapp" uke etter jeg kom hjem, med kun fire mil. Denne uken har jeg så langt gått fem mil, men i går kjente jeg at høyrefoten ikke var som den skulle. I dag hadde jeg tenkt meg i Buvikmarka, men det må utgå dessverre. Jeg lå lenge i senga, ble servert kaffe av kjæresten og foten er innsmurt med Ibux Gel. Tvi tvi for at det ikke er belastningsskade, men bare en forbigående senebetennelse.

I kveld drar jeg og en kollega til Stockholm. Nok en storby, men Stockholm er en fin by. Passe stor og jeg har vært der noen ganger, så jeg er litt kjent. Og når det er gjennom jobb så blir det noe annet uansett. Sist jeg var der hadde jeg med joggesko og treningsklær og jogget en halv mil den ene kvelden. Det var kjempesmart og jeg gjør det samme denne gangen og håper at foten ikke ødelegger for meg. Jeg gleder meg skikkelig til turen! Lurer veldig på hvordan det nye konseptet til Make Up Store er! Har sett noen få bilder på Instagram og det ser utrolig bra ut! Jeg tror Make Up Store får et skikkelig ansiktsløft denne gangen, og at vi kommer til å bli enda større. Dette blir gøy!


















Takk for meg, Berlin!
Hvis jeg kommer tilbake vet jeg hva jeg skal og ikke skal!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Følgere