mandag 29. august 2011

Kaffe? Jaaa!

Tidlig i mål i dag, for vi startet tidlig. Har gått 2,7 mil og har endt opp i Hundorp. Fikk to regnskurer, men faktisk mest opphold. Akkurat som man ser for seg vann i ørkenen og toaletter når man holder på å tisse på seg, hender det jeg ser for meg at det kommer ut gamle koner fra små hus, med nystekte vafler og sterk kaffe. I dag, når det begynte å regne, var vi rett ved en gård. Per Gynt Gården, faktisk. Vi tok sjangsen på at det var greit at vi stilte oss under tak inne på gården. Etter 5 minutter begynte vi å bli kalde, for vi ble svette av å gå oppover i Vinstra. Da kom det en bil inn på gården. Jeg spurte om det var greit at vi sto der til den verste skuren var over, og det var helt greit, i følge den imøtekommende, blide mannen. Han spurte oss faktisk om vi ikke heller ville slå oss ned i stoler med myke puter og bli servert kaffe! Vi jublet, for vi var så kaffetørste! Deilig kaffe i kopper med Per Gynt-logo på, og fire brownies ved siden av. Tusen takk, snille mann! Det er altså det nærmeste jeg har kommet hallusinasjonen min med kona og vaflene! I morgen trenger jeg ikke se etter koner med vafler, for vi skal gå igjennom både Ringebu sentrum og Fåvang sentrum. Jeg tror dermed vi går forbi et bakeri. Håper de har vafler! Bortsett fra vafler har vi egentlig alt vi trenger. Går mest i Husmann Knekkebrød med Setersmør og Sognemorr, Rett i Koppen, nøtter og sjokolade. For at sekkene ikke skal bli alt for tunge så kjøper vi litt underveis. Med mat for 2-3 dager og vann, veier sekkene våres 17 og 22 kg. Litt tungt, men de er gode å bære, så det går helt fint. Føler ikke at vi har med noe unødvendig, bortsett fra joggeskoene som vi kun brukte første dagen. Dag 17 i morgen! Crazy at vi snart er framme!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Følgere